Ricky Ajay Singh: Waarom SALES de grootste carrière in de wereld is?!

Reacties zijn gesloten

Kunnen jullie je nog herinneren wanneer het laatst was dat jullie iets heel graag wilde? Wat heb jij toen gedaan? Hoogstwaarschijnlijk, degene die het kan betalen geprobeerd te overtuigen, toch? In mijn vroegere jeugd was ik een fervente fan van alles wat te relateren was aan anime. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld Pokémon, maar ook zeker Dragon Ball Z. Enig probleem, ik kon het niet betalen.

Ik stond beslist voor een dilemma. Vast stond dat de nieuwste anime van mij moest worden. Ik wist dat mijn ouders niet de rijkste personen op Moeder Aarde waren. Effectief managen van de uitgavenpatroon is iets wat zij op nagenoeg dagelijkse basis deden. Op een dag nam ik mijn moederlief mee naar de welbekende Bart Smit. Wetende dat de manager daar mij al vaker als loyale klant hebt gewaardeerd, was de keuze voor mij heel logisch. Er was slechts nog 1 exemplaar van de nieuwste anime op voorraad. Mijn hart begon sneller te kloppen; ik moest het hebben als 6-jarige populaire jongen!

Ik probeerde de manager te bellen; hij was te echter te druk. Ik wist exact hoe jij eruit zag. Het exemplaar mislopen zou betekenen dat ik zou hebben verloren. Wetende dat ik heel competitief ben, betekende dat ik met iets speciaal moest komen. Ik maakte vervolgens serieus oogcontact. Redelijk snel kwam de manager naar mij toe en overhandigde hij mij het exemplaar.

Dit voorbeeld heeft mij geleerd dat sales ‘’omgaan met mensen’’ betekent. Ik kwam tot het besef dat alles in het leven een ‘’sale’’; wij zijn constant wat aan het verkopen!

Sales is serieus waar de grootste carrière in de wereld!